Mε ανάρτηση του στην προσωπική σελίδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Σαράντος Αλεξανδρής αναπληρωτής γραμματέας του συνδέσμου συνταξιούχων ΔΕΗ Μεγαλόπολης και μέλους Δ.Σ. της ΠΟΣ/ΔΕΗ αναφέρει:

#ΑΛΛΟ ΕΝΑ #ΕΓΚΛΗΜΑ#ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΚΕ αυτή τη φορά στα Ορυχεία στην #ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ.

#Την ΠΕΜΠΤΗ 25-6-2026 #πληροφορηθήκαμε ότι ο #Απολήπτης SR240 έγινε κομμάτια!!!

👉#Στις 23-6-2026 #διαπιστώσαμε ότι από εργολαβικό συνεργείο γύρω από το Aπολήπτη SR240 είχαν υπάρξει εργασίες #καθαρισμού που βρίσκεται στην 4η Μονάδα.

#Υποψιαστήκαμε μήπως προετοιμάζουν την καταστροφή του.

#ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ #ΠΡΟΚΑΝΑΜΕ ΝΑ #ΠΑΡΕΜΒΟΥΜΕ!

👉#ΙΣΤΟΡΙΚΟ για το εν λόγω #μηχάνημα: Τροφοδότησε με λιγνίτη την 4η Μονάδα του ΑΗΣ Μεγαλόπολης το 1990 στη δοκιμαστική της λειτουργία πριν τεθεί σε κανονική λειτουργία. #Μεταφέρθηκε στην Μεγαλόπολη #το 1989 από την Πτολεμαΐδα. #Έχει#κατασκευαστεί γύρω στο 1957 και αρχικά #ανήκε στην ιδιωτική #ΛΙΠΤΟΛ του Μποδοσάκη που το 1959 το 90% των μετοχών της περιήλθαν #στη ΔΕΗ ενώ το 1975 συγχωνεύθηκε στη ΔΕΗ.

👉#ΗΜΕΡΑ#Καταστροφής – Αποξήλωσης του: 25-6-2026

Το μηχάνημα αυτό αποτελεί δείγμα από τις πρώτες εφαρμογές της λιγνιτικής τεχνολογίας #παρουσιάζοντας ιστορικό και τεχνολογικό ενδιαφέρον λόγω της μοναδικότητας του.

👉#Στοιχείο#Βιομηχανικού#Εξοπλισμού: Η διατήρηση, προστασία και καταγραφή του επιβαλλόταν – σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΔΕΗ και της – πολιτείας ώστε να αποτελέσει μέρος του #εξοπλισμού μελλοντικής δημιουργίας #Βιομηχανικού #Μουσείου όπως έχει #ζητηθεί και #διεκδικούν ο Σύνδεσμος Συνταξιούχων ΔΕΗ Μεγαλόπολης, ο Δήμος Μεγαλόπολης και τα συνδικάτα του χώρου.

👉#ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ μας: Την Πέμπτη το πρωί αφού πληροφορηθήκαμε την καταστροφή του μηχανήματος σε τηλεφωνική επικοινωνία με την αρμόδια υπάλληλο του Τομέα που ανήκει στη Διεύθυνση Εκτέλεσης Έργων Απόσυρσης Βορρά/ΔΕΑΜΠ με έδρα στην Πτολεμαΐδα δεν καταλάβαινε την απλή ερώτηση μας και μας είπε να μιλήσουμε με τον Διευθυντή της.

Προφανώς θεωρούσε ότι ο εξοπλισμός του ΛΚΜ είναι ιδιωτική περιουσία.

Σε επικοινωνία λίγο αργότερα με τον Διευθυντή Κλάδου & Εκτέλεσης Έργων Απόσυρσης Βορρά/ΔΕΑΜΠ με έδρα στην Πτολεμαΐδα δεν γνώριζε το θέμα.

Ζητήσαμε να μας ενημερώσει. Επικοινωνώντας μαζί μας μας επιβεβαίωσε την καταστροφή – (κόψιμο) όχι αποσυναρμολόγηση – και μας είπε ότι εκτελούν εργασίες αποξήλωσης για να προχωρήσει η ΜΕΤΑΒΑΣΗ Α.Ε. σε αποκαταστάσεις στο χώρο και δεν γνώριζε το αίτημα μας για τη δημιουργία Βιομηχανικού Μουσείου στην Μεγαλόπολη.

ΔΥΣΤΥΧΩΣ αυτή είναι η διάρθρωση και η λειτουργία της εν λόγω Οργανικής Μονάδας.

Μοιράσου